8 iunie 2012

Campania continua...

Oficial campania electorala s-a incheiat la ora 0 a acestei zile. Oficial... Practic acum incepe ofensiva.

Acu' vreo ora ajung si io acasa ca tot omu' si constat cu surprindere ca e cam problematic sa parchez masina, desi pana acum nu au fost situatii in care sa nu am unde parca. Un trib de cetateni mexicani... stii genul ala cu burdihan, palarie si mustata... se pripasisera pe langa blocul meu. Isi aruncasera masinile, la fel de negre ca si ei, in asa fel incat sa incurce cat mai mult atat carosabilul, cat si trotuarul. Cele trei minuni ale tehnologiei - un Mercedes MiLeu, un a seiz si o Vectra - erau lasate ostentativ cu usile deschise si aveau lipite la greu postere cu actualul primar si cu partidul sau. Ai ghicit! Candideaza iar pentru ca ne-a convins ca stie sa doarma la primarie. Bine, ma! Nu erau trei minuni ale tehnologiei, ci doar doua ca Vectra nu e masina.

Gasesc pana la urma un loc in care bag masina, chiar langa grupul de onorabili cetateni si nu apuc sa opresc ca deja un pui de cetatean in varsta de vreo 5 ani (nu stiu daca la ei se calculeaza varsta ca la noi) pune mana pe unul din stopurile masinii mele. Calc un pic acceleratia si micuta zburatoare se sperie. Face doi pasi inapoi apoi revine mult mai curajos si pune mana iar. Calc iar acceleratia, dar nu-l mai sperii pe vajnicul inaripat. Cobor din masina si in timp ce intru in scara blocului puiul de cetatean ma priveste victorios in timp ce sta sprijinit de masina mea arborand un aer de proprietar. Probabil ca urmatorul pas e sa faca in asa fel incat sa devina proprietar. La ei totul este doar sa-si doreasca un lucru si sigur il vor obtine. Nimeni si nimic nu-i impiedica. Dupa cateva minute aud urland alarma masinii mele. De sila nici nu ies sa vad ce s-a intamplat, desi stiu ca alarma mea nu prea vrea sa urle din senin. Constat ca totusi e un semn bun daca alarma masinii mele urla in fata blocului. Inseamna ca si masina e tot acolo. N-a plecat nicaieri.

Tribul devine tot mai zgomotos. Mai apar vreo 3 Passat-uri si un Logan, toate avand postere lipite pe toate geamurile disponibile. Cam putine geamuri! Ma gandesc ca prin luneta nu se vede nimic, dar apoi imi dau seama ca n-am vazut in viata mea un mexican care sa priveasca in oglinzile retrovizoare. Ei nu se incurca in fleacuri. Cum sunt obisnuiti de mici sa zboare, condusul masinii devine o bagatela pentru. Intai isi iau permisul de conducere si abia apoi se gandesc daca au nevoie sa invete sa citeasca si sa scrie, dar isi dau seama rapid ca literele alea tampite nu sunt pentru ei.

La fel si astia de azi. S-au strans intai la scoala de soferi de la coltul strazii unde au primit materialele de propaganda si sarcinile de lucru si s-au regrupat la mine la bloc asteptand ordinul de imprastiere. Nu e greu de ghicit ca sunt musterii patronului scolii de soferi. N-ai ghicit! Nu locuiesc in Arges, da' si aici se gasesc permise. Sa revenim la subiect. Patronul scolii de soferi candideaza si el la consilieri pe listele partidului din care face parte si primarul. Asa ca a mobilizat oamenii pentru a-i trimite la munca.

Burtosii se agita si dau telefoane: "Sa traiesti, sefu'! Da-mi furgoneta aia sa ma plimb cu ea!" Nu stiu daca li se aproba cererile pentru ca dupa ce inchid telefoanele incep sa vorbeasca in limba mexicana, iar eu nu prea o inteleg. Oricum imi e greu sa-i inteleg si cand vorbesc romaneste, da' pun io vocalele si pana la urma imi dau seama ce au vrut sa zica.

Intr-un final primesc ordinul. Se incoloneaza disciplinati si pleaca prin targ sa continue campania electorala, cred eu ca una eficienta. Probabil ceilalti cetateni se vor simti tare motivati sa mearga si sa puna stampila pe actualul primar. Cu o asemenea campanie nu prea ai cum sa dai cu stampila pe langa.

Vom trai si vom vedea. Mai sunt doar cateva zile.

2 comentarii:

  1. Gresit! La ora 0 s-a incheiat campania electorala doar pe audio-vizual. Restu' continua si astazi pana la ora 12 noaptea. Maine ne dau pauza de tot!

    RăspundețiȘtergere
  2. Inseamna ca stiam io ceva, da'nu stiam bine. Oricum campania continua! :D

    RăspundețiȘtergere